– Det er ikkje nok å seie at sjømat er sunt, seier forskar Ingvild Eide Graff ved Nifes
(Nasjonalt institutt for ernærings- og sjømatforskning) i Bergen.
Eide Graff har tidlegare forska mykje med foret til fisken, men arbeider no for å finne ut kva som er effekten på helsa for folk som et fisk.
Under FHLs årskonfernse tidlegare i år fekk fleire representantar leggje fram det dei ser på som utfordringar for framtida.
Ei av dei var student Leonore Olsen, frå Lurøy i Nordland. Ho studerer på fiskerihøgskulen i Tromsø, og har
tidlegare også teke fagbrev i oppdrettsbransjen.
– Bransjen har eit stort potensiale, seier Olsen.
– På mange måtar er den norske fiskeri- og havbruksnæringa kome langt, men ein må bli
endå betre på framstilling av marint råstoff, seier ho.
Tilgang på plass
I havbruksnæringa er areal eit sentralt stikkord for framtidas produksjon. Ein av dei som ønskjer meir diskusjon rundt temaet er Frode Håvik hjå Lerøy Midt.
– For å ha ei god utvikling er areal stikkordet. Det er det som må til om vi skal bli betre.
Håvik har sin arbeidsplass midt i Trondheimsleia og meiner styremaktene må legge til rette for næringa ved å skaffe meir
areal.
– Før året er omme vil me ha levert 10.000 tonn sunn, god mat, produsert i pakt med
naturen, seier Håvik.
Fiskekvalitet
Eit anna stikkord langs kysten er kvalitet. Sesongfiskeria byr ofte på utfordringar knytt til dette tema, då mykje fisk vert landa samstundes i eit svært heftig tempo. På Brensholmen i Troms tek Ivan Lorentzen Fiskeforretning i mot sjømat. Ein av dei som leverer er Jonny Løset frå Sommarøya Samstundes er det mange som meiner det er kvaliteten som er viktig.
– Me må bli flinkare i alle ledd, seier Jonny Løset. Fiskaren med base på Sommarøya i
Troms vil ha bransjen til å løfte seg i alle ledd.
– Over heile lina må me skjerpe oss, seier han.
Merkevaren
Kva så med sjømatfolk i utlandet? Noreg leverer årleg delikatesser til meir enn 150 land. Ein av dei som har sin arbeidsplass i utlandet er Børge Grønbech, fiskeriutsending for Norges Sjømatråd i Bosten USA. Han meiner merkevarebygging er stikkordet.
– Eit godt merke betyr alt, seier Børge Grønbech.
– Gløymer me å byggje merkevare når me forhandlar om pris, så kan det koste mykje på
lang sikt, seier Grønbech.
Vil du lese mer?
Sjømat Norge leverte nylig sitt høringssvar til Nærings- og fiskeridepartementets høringsnotat av 25. november 2024 om forslag...
Sjøfartsdirektoratet har laget et skriv som forklarer hvordan røktere og akvateknikere registrerer fartstid.
På syv av ni av områder signaliserer Havforskningsinstituttet redusert risiko for havbruksnæringen.