Fredag 9. februar arrangerte Baker- og Konditorbransjens Landsforening (BKLF), Sjømat Norge, Norges frukt og grønnsaksgrossisters forbund (NFGF) #MerAv-seminar på Næringslivets hus. Publikum fikk blant annet siste oppdatering om arbeidet med de nye nasjonale kostrådene og inspirasjon om hvordan man kan jobbe for å fremme grovt, grønt og blått. Les mer her.
Helseminister Kjerkol, kom for å dele ut Intensjonsavtalens utmerkelser. Vinner i kategorien sunnere produkter 2023 ble Fjordland med “Fisk i ferdigretter”, mens TINE med “Mindre fett i Norvegia Original” og REMA 1000 med “Grovt og godt” kom på henholdsvis 2. og 3. plass. I kategorien sunnere markedsføring 2023 var det Opplysningskontoret for frukt og grønt med “Smaksdetektiv, 5 om dagen barnehage” som ble vinneren, mens Meny med “Fiskeknappen” og KIWI med “Momskutt på fisk” kom på henholdsvis. 2. og 3. plass. Juryens begrunnelse kan du lese her: Vinnerne og nominasjonene til intensjonsavtalens utmerkelser 2023 – Helsedirektoratet
Vil du vite mer?
Vil du lese mer?
I samarbeid med PwC inviterer Sjømat Norge våre medlemmer til webinar om internprisingsdokumentasjon tirsdag 19. november kl....
Onsdag 27. november kan du lære mer om rømmingssikkerhet i oppdrett, i Fiskeridirektoratets webinar-serie. De skal blant...
Hva kan et fast sjømatmåltid i barnehagen gjøre med sjømatgleden til barna?