Fredag 9. februar arrangerte Baker- og Konditorbransjens Landsforening (BKLF), Sjømat Norge, Norges frukt og grønnsaksgrossisters forbund (NFGF) #MerAv-seminar på Næringslivets hus. Publikum fikk blant annet siste oppdatering om arbeidet med de nye nasjonale kostrådene og inspirasjon om hvordan man kan jobbe for å fremme grovt, grønt og blått. Les mer her.
Helseminister Kjerkol, kom for å dele ut Intensjonsavtalens utmerkelser. Vinner i kategorien sunnere produkter 2023 ble Fjordland med “Fisk i ferdigretter”, mens TINE med “Mindre fett i Norvegia Original” og REMA 1000 med “Grovt og godt” kom på henholdsvis 2. og 3. plass. I kategorien sunnere markedsføring 2023 var det Opplysningskontoret for frukt og grønt med “Smaksdetektiv, 5 om dagen barnehage” som ble vinneren, mens Meny med “Fiskeknappen” og KIWI med “Momskutt på fisk” kom på henholdsvis. 2. og 3. plass. Juryens begrunnelse kan du lese her: Vinnerne og nominasjonene til intensjonsavtalens utmerkelser 2023 – Helsedirektoratet
Vil du vite mer?
Vil du lese mer?
Sjømat Norge er overrasket over at det legges frem forslag om nye avgifter på både havbruk og...
Norge står foran en omfattende gjennomgang av hele matsystemet. I sitt høringsinnspill til regjeringens arbeid med «Fremtidens...
Det er bra at regjeringen har lyttet til høringsinnspillene og ikke satt krav til oppsamling av organisk...