Fredag 9. februar arrangerte Baker- og Konditorbransjens Landsforening (BKLF), Sjømat Norge, Norges frukt og grønnsaksgrossisters forbund (NFGF) #MerAv-seminar på Næringslivets hus. Publikum fikk blant annet siste oppdatering om arbeidet med de nye nasjonale kostrådene og inspirasjon om hvordan man kan jobbe for å fremme grovt, grønt og blått. Les mer her.
Helseminister Kjerkol, kom for å dele ut Intensjonsavtalens utmerkelser. Vinner i kategorien sunnere produkter 2023 ble Fjordland med “Fisk i ferdigretter”, mens TINE med “Mindre fett i Norvegia Original” og REMA 1000 med “Grovt og godt” kom på henholdsvis 2. og 3. plass. I kategorien sunnere markedsføring 2023 var det Opplysningskontoret for frukt og grønt med “Smaksdetektiv, 5 om dagen barnehage” som ble vinneren, mens Meny med “Fiskeknappen” og KIWI med “Momskutt på fisk” kom på henholdsvis. 2. og 3. plass. Juryens begrunnelse kan du lese her: Vinnerne og nominasjonene til intensjonsavtalens utmerkelser 2023 – Helsedirektoratet
Vil du vite mer?
Vil du lese mer?
Sjømat Norge: – Gledelig og viktig, men blir et tøft år for industrien. Norge og Russland er...
Sjømat Norge mener at når det legges opp til en forsterket kvantumskontroll, kan ikke myndighetene unnlate å...
Bærekraftig produsert mat fra havet er et viktig bidrag i arbeidet for å nå våre klimaforpliktelser. Havbruksnæringen...